dinsdag 12 maart 2013

TRAVEL: Oostende Belgium


 photo IMG_7743_zps843f159b.jpg


 photo IMG_8048_zpsdb5426e6.jpg

 photo IMG_7735_zps880d2ea7.jpg

 photo IMG_7749_zpsfd7f4e9c.jpg

 photo IMG_8039_zpsb9324a88.jpg

 photo IMG_7948_zpse7ae7a06.jpg

 photo IMG_7950_zps2f7bf06a.jpg

 photo 2f7bc24d-1c4a-432d-9841-605a510a8874_zps7b771540.jpg

 photo IMG_7982_zps6a19a8fc.jpg

 photo 800px-Brasserie_du_Parc_zps5bc4960e.jpg

 photo IMG_7956_zpsdac6b2c6.jpg

 photo IMG_7994_zpsfb94109a.jpg

 photo IMG_7942_zpsba9da3ce.jpg

 photo 3a2c24e6-5768-4dbf-8f82-1519444e5fd8_zpsc6aba927.jpg

 photo IMG_7930_zps43070985.jpg

 photo IMG_7755_zps09f75891.jpg

 photo IMG_7751_zpsdda56a36.jpg

 photo IMG_8027_zpsd0cdc7ab.jpg

Vorig weekend ging ik met Nina naar Brugge en kwamen onze kerels na voor een paar dagen Oostende. Een badplaatsje aan de Belgische kust, zo'n 2 uur rijden vanaf Rotterdam (oke, eerlijk, de terugweg deden we in 1,5 uur omdat de mannen toen reden :P)

Ondanks dat het ontzettend koud was hebben we ontzettend genoten van het strand. Rode wangen, dikke truien, liters thee en wijn en een heleboel goede gesprekken. Wat is het toch fijn om zulke goede vrienden om je heen te hebben. Mensen bij wie je je helemaal op je gemak voelt en waarmee je veel lol hebt.

Er werd heerlijk gekookt, we deden spelletjes, maakten wandelingen hebben wederom geshopt, want dat kan in Oostende heel goed!

Voor jullie nog wat Oostende tips op een rijtje. Geen winkels deze keer, want Oostende is niet zo groot en als je gewoon rondloopt kom je vanzelf een heleboel leuke boetiekjes tegen.

Een echt Belgisch café voor een biertje of garnalenkroketjes
Brasserie du Parc
Marie-Joseplein 3

Goedkoop vis kopen of eten
De visafslag
'S ochtends toevoer van dagverse vis. Hier heerst een echt visserssfeertje en koop je heel voordelig de meest verse vis. Ook kan je kleine langoustines kopen die je dan in de zomer op de nabij gelegen terrassen met een biertje mag opeten.

Echt Italiaans eten
Enoteca del Berebene
Madridstraat 6
 photo 1445_zps39b64498.jpg

Luxe Lunchen
't Groote Huys
Karel Janssenslaan 10
 photo 7923-1_zps320401b8.jpg

Ontbijt en gebak
De Zoete Zonde
Christinastraat 54
 photo 7890_zpsfa01f389.jpg

Tip: logeer in Oostende aan het strand en bezoek vanuit daar een dagje Brugge (ongeveer 30 minuten rijden).

Wie van jullie is wel eens in Oostende geweest? 



Drie onderste foto's van restaurants via Cityzine

29 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke foto's! Krijg helemaal zin in mijn 3 daagse tripje naar Gent over 2 weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook deze foto's zijn prachtig! Volgens mij is Oostende ook een heerlijk plaatsje.. toch kan het niet op tegen de fantastische sfeervolle foto's van Brugge...(naar mijn idee dan he;))!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!! Brugge is geweldig. Daar kom ik ook ieder jaar! Oostende ben ik ook eens geweest, alleen toen heb ik de leuke plekjes geloof ik niet gevonden, hihi :P Ohh, nee dat was oostduinkerke! Maar echt mooie foto's! Ze spreken boekdelen :) Ik wil ook echt met een vriendin eruit. Lijkt me zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nog nooit in Oostende geweest, maar het ziet er echt heel knus en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto´s! Je had een heerlijk weekend volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er nog nooit geweest maar het ziet er erg leuk uit op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's! Die kroketjes zien er zelfs op dit tijdstip wel aantrekkelijk uit ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heerlijk! Ik heb nu zo'n zin om mn auto in te stappen en er naartoe te gaan! :)
    With love,

    Joy
    justlikesushi.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oostende is inderdaad wel gezellig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben een keer in de zomer in Oostende geweest, toen was het heeeeel erg druk op het strand. Maar inderdaad een leuke plaats!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne foto's, krijg er zin van om er naartoe te gaan. Leuke tips, ga ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, de zoete zonde lijkt me geweldig, het water staat in mn mond! Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me een heerlijke plek om lekkere uit te waren en te ontspannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah wat heerlijk zeg! Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's, ziet er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oostende zou ik graag nog eens heen willen in de zomer. De zee is altijd heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja Oostende is leuk! Niet zo groot, maar wel gezellig. Al vind ik het vooral in combinatie met Brugge erg fijn, zou niet helemaal naar België afreizen voor Oostende alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk! Lekker uitwaaien! Ik vind zowel Oostende als Knokke altijd leuk, en inderdaad net als eerder genoemd beiden ook fijn in combinatie met Brugge!

    Liefs,
    Nadine

    www.myclassicwardrobe.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben er nog nooit geweest, maar laatst hadden mijn vriend en ik het erover dat we wat meer Nederland en Belgie zouden moeten ontdekken, omdat we daar eigenlijk nooit de tijd voor nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele mooie foto's. En een leuk overzichtje! Zou er graag een keer heen willen, maar het liefst in de zomer:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om te lezen... ben zelf nog nooit aan die kant van België geweest, maar daar moet maar eens verandering in komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er goed uit, ik ben nog nooit in Oostende geweest maar na het zien van deze foto's denk ik: dat moet binnenkort maar eens gaan gebeuren! Eerst volgende week een weekendje Gent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is inderdaad wel een aanradertje! Voor de terugweg vanuit Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk die Vlaamse kust! En wat een mooie foto's weer :) Brengen die geweldige sfeer heel goed over!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lijkt me heerlijk. Toch even eruit, maar niet te ver weg. Waar verbleven jullie?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
top