zaterdag 25 augustus 2012

TRAVEL: met Wimdu naar Ibiza



























Ibiza, Ibiza... Oh how I love Ibiza! De eerste dag was ik nogal onder de indruk van de drukte. Zoveel mensen. Zoveel te zien. Maar na de eerste dag zat ook ik in de Ibiza sferen en voelde ik me helemaal op mijn plek. Wat een heerlijk eiland is dit!

Selinde en ik hebben drie dagen op Ibiza doorgebracht en we sliepen in een kamer via Wimdu. Al eerder schreef ik dat ik fan ben van het sleep like a local concept dat Wimdu aanbiedt. Hier boek je een kamer bij iemand thuis of een eigen appartement bij een particulier. In Barcelona hadden we een heel appartement tot onze beschikking. Op Ibiza deelden we een huis met twee andere gasten en drie bewoners.

Wat een goede zet was dit. We sliepen in een soort van volwassen studentenhuis. Drie vrienden met een groot huis, midden in Ibiza stad (foto 9,10, 11 en 16), die de overige twee kamers verhuren via Wimdu. We werden door een jongen opgehaald van het vliegveld en direct de eerste dag vlogen de tips ons al om de oren. Als je bij mensen thuis slaapt mis je nooit de echt leuke plekjes heb ik het gevoel.

Ja, ik ben enthousiast. Wimdu is een slim en goed concept en what you see is what you get. Vanaf moment 1 heb je persoonlijk contact met de eigenaar en je boekt snel en simpel. Wie van jullie heeft al eens een keer ergens geslapen via Wimdu? 

Zoals je op de foto's kunt zien hebben we echt genoten. Overdag naar het strand of afspreken met mensen die we kennen en toevallig ook op Ibiza waren. Ritje in een cabrio en een beetje shoppen. Ook zijn we naar een giga mooi feest geweest in Ushuaia, waar we de mazzel hadden door een groep vrienden te worden uitgenodigd om de avond met hen te feesten. We voelden ons echte vips en op de terugweg keken we elkaar aan: ''hebben we dit echt meegemaakt??''. Ibiza gaf ons drie geweldige dagen. Heerlijk om een paar dagen met een vriendin op vakantie te gaan. Beetje tutten, veel lachen, over vrouwendingen praten. Heerlijk. Volgend jaar weer Sel? :D

Ibiza tips:
Strandtip: Las Salina's (foto 1 t/m 7)
Beachclub tips: Jockey Club (foto 5) en Sa Trinxa
The best poolparty: Ushuaia
Gaaf om te zien: de haven by night. Wat een boten!!
Goed restaurant: La Oliva in oude stad (niet EL olivo)

Wie is er ook al eens op Ibiza geweest en vult de tips gezellig aan in de comments?

29 opmerkingen:

  1. Ohhhh, wat is Ibiza mooi! En leuk! En partyyyycrazy! :D
    Echt harstikke tof en mooie foto's :D
    Wimdu lijkt me btw ook erg fjn & handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw ziet er weer fantastisch uit! Ik wil dolgraag nog een keer naar Ibiza en Wimdu klinkt als een goed idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaah wat een mooie foto's! Ik hoor zoveel goede verhalen over Ibiza, ik wil er echt nog een keer heen. En je foto's zijn alweer fantastisch. Ik val in herhaling haha, maar ze zijn altijd zoo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh het ziet er heerlijk uit! Mooi dat je zo genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ibiza lijkt me zo leuk om een keer heen te gaan! Volgens mij een heel divers eiland

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een heerlijke vakantie! En prachtige foto's, zoals altijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt super! Ik ga absoluut ook een keer via Wimbu ergens heen. Natuurlijk is je eigen plek fijn, maar als je met anderen een huis deelt is het inderdaad juist super om op die manier de omgeving te verkennen. Krijg er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. great pictures!! lovely blog :) i followed you!

    you're welcome to visit our blog, too:
    http://www.aboutblackponies.com/2012/08/majorcan-roadtrip-part-2-beach.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij heb jij een heel bijzonder leven Jolien! Haha, je reist van plek naar plek en het lijkt me geweldig. Wimdu heb ik zelf ook prima ervaringen mee, hele fijne site! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er heerlijk uit. Ik hoor steeds meer mensen over Wimdu maar zelf heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt. Ik ben nog nooit op Ibiza geweest maar wil er echt graag nog een keer naar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er niet alleen super uit, het klinkt ook geweldig! Een groot feest en lekker genieten zo te zien. En bijzonder, al die schaars geklede dames over het strand en bij het zwembad (en dan heb ik het natuurlijk niet over de mensen die gewoon lekker aan het zonnen zijn). Zeker voor de clubs ofniet? Ziet er wel heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soooo lovely!! Ik zoek nog een reismaatje.. haha! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's! Wimdu is een geweldig concept :) Ben nog nooit op Ibiza geweest, dus kan de tips helaas niet aan vullen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto's weer! Ik ga die site misschien toch eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vraag me nog steeds af hoe je het toch altijd voor elkaar krijgt, die perfecte foto's :P Maar het ziet er heerlijk uit! Ik ga ook eens kijken of ik via Wimdu op vakantie kan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's! Blijkbaar is Ibiza ook wel eens de moeite!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw! Je foto's en tips klinken zo goed! Ook Wimdu klinkt echt ideaal, ga ik voor vakanties in de toekomst zeker bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zijn het leuke foto's! heerlijk om naar te kijken, vooral met dit weer (regen)!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ibiza trekt mij totaal niet, maar de foto's zijn wel leuk.

    Waar gaat the next trip heen?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke foto´s weer, ziet er supergaaf uit daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's van een super leuk eiland. Vooral die hippiemarktjes zijn zo leuk. Wimdu kende ik nog niet maar lijkt me een goed concept!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's zeg. Ibiza lijkt me echt gaaf!
    Ik ben je nieuwe volger:)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een fijne foto's! Ik ga binnenkort met Wimdu naar Parijs, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ibiza, heerlijk! Ik zou wel weer terug willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. These photos are amazing, makes me want to go to Ibiza right now:)
    http://www.opinionatedaboutopi.blogspot.ca/

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wow wat genieten meid! Vind wimdu ook helemaal geweldig, heerlijk om bij locals te slapen en veel meer van de stad te ontdekken met lokale tips!

    Travel in Style

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw, lijkt me aan de andere kant best eng via Wimdu maar zeker een mooie ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lijkt me helemaal niet eng, en wel een gave ervaring. Ik zie dit nu pas, nu ik m'n huis voor deze zomer al geboekt heb, maar een volgende keer zal ik het zeker onderzoeken.
    Olivia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
top