donderdag 20 juni 2013

TRAVEL: Riad Dar Maya Essaouira - Morocco


 photo IMG_0581_zps25d0ca28.jpg

 photo IMG_0597_zps01116484.jpg

 photo IMG_0491_zps52a92b5a.jpg

 photo IMG_0494_zps6b8cfe74.jpg

 photo IMG_0573_zpsdd0aca6d.jpg

 photo IMG_0566_zpsc1c3c9ae.jpg

 photo IMG_0576_zps9d451890.jpg

Na Marrakech was het tijd voor Essaouira. Eerder deze week kwam al een blogpost online over dit mooie vissersplaatsje in Marokko. Ook in Essaouira zijn veel riads en hotels te vinden. Wij kozen expres voor een riad, want ik ben echt gek op kleinschalige hotels.

Ik voel me het meest op mijn gemak in een hotel met een beperkt aantal kamers, waar ik gewoon kan kletsen met de eigenaar, waar het personeel je herkent en waar het voelt alsof je ''thuis komt'' als je er na een lange dag de toerist uithangen weer over de drempel stapt.

Riad Dar Maya is zo'n hotel. De eigenaar Gareth zei zijn leventje in Londen dag en na een heftige verbouwing opende hij Dar Maya kort geleden. En oh boy, wat is dit een mooi hotel. Eerder zei ik al dat ik zelden in zo'n fijn hotel heb geslapen en dat is echt waar. Van de kamers tot het dakterras met bar en zwembad met uitzicht op zee, tot het gigantisch bad in je kamer en de geur in de hele Riad hangt.... Ja alles tot in de puntjes.

 photo IMG_0517_zps6f04d40e.jpg

 photo IMG_0513_zps0fb769bb.jpg

 photo IMG_0505_zps0f50063f.jpg

 photo IMG_0525_zpsda09a749.jpg

 photo IMG_0521_zps7eac485f.jpg

 photo IMG_0497_zps5d7584dd.jpg

 photo IMG_0552_zps5a16a715.jpg

Ik noem nog een paar dingen voor jullie:
- 250 witte rozen verspreid door het hele hotel
- Als het schemerig wordt overal (geur)kaarsen
- Fijne muziek in de publieke gedeeltes van het hotel
- De meest fijne badjassen die ik ooit gedragen heb
- Interieur waar Elle Decor nog wat van kan leren
- Tijdschriften en boeken
- Een openhaard in je kamer
- Een computer voor de gasten
- Had ik het zwembad al genoemd? Ja? Oh, nou maakt niet uit. Zwembad op het dak!
- Het knisperende witte beddengoed
- Geen zin om uit eten te gaan? Wij aten de beste Tajine in het restaurant van het hotel
- Het ontbijt? Hemels!

Nou vooruit, nog een paar foto's om bij weg te dromen....

 photo IMG_0571_zps0a727160.jpg

 photo IMG_0569_zps1c60b258.jpg

 photo IMG_0575_zps4f99bd34.jpg

 photo IMG_0561_zpsa7a819bf.jpg

 photo IMG_0563_zps1f365a03.jpg

 photo IMG_0580_zps7925b754.jpg

 photo IMG_0590_zps446d4a5e.jpg

 photo IMG_0598_zpsdf180ca4.jpg

 photo IMG_0609_zps51ff3dd5.jpg

We betaalden 55 euro per persoon voor een nacht inclusief ontbijt. Niet low budget, maar zeker de moeite waard. Waar je elders in Europa voor dit bedrag vaak in een standaard hotel terecht komt, is dat hier zeker niet het geval. Wil je logeren al een prinses? Ga dan vooral naar Dar Maya.

De een na laatste foto is het uitzicht vanaf het zwembad en op de laatste foto zien jullie de voordeur, verstopt in een klein straatje. Hondjes Nini en Eddy bewaken de boel en zijn je hele verblijf heel lief tegen je, behalve als je weer vertrekt met je koffer. Dat vinden ze helemaal niet zo leuk, net als wij. Zo jammer om deze bijzondere plek weer te verlaten... Maar we komen zeker terug!
 

20 opmerkingen:

  1. ik vind dit soort foto's echt leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een heerlijk hotel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige plaatjes weer:) Je zou toch zo een vakantie boeken naar dit hotel:) Je hebt echt een goed gevoel voor het vastleggen van mooie beelden! Kan niet wachten tot je weer op vakantie gaat en mooie plaatjes kan schieten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwwwwwwwwwwww! Heel tof inderdaad. Echt gaaf, maar trekken jullie door? Of verblijven jullie langer in het hotel? Ik wil hier ook echt wel een keer heen hoor. wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij blijven meestal 1,2 of max drie nachtjes in hetzelfde hotel en gaan dan weer ergens anders naartoe.

      Verwijderen
  5. Wauw dit ziet er echt prachtig uit!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is echt paradijs! Wat ontzettend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw die foto's zijn echt geweldig! Ik zou het geen probleem vinden om daar een keer heen te gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah wat een prachtige plaatjes! Lijkt me heerlijk om daar te overnachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O dat ontbijt ziet er goed uit zeg. Wat een prachtig hotel en mooie foto's heb je gemaakt, hier wil ik echt wel een keer naartoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig hotel! Ziet er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooohh wauw!!! Ziet er echt ge-wel-dig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wow, dat ziet er echt fantastisch uit! Wat een paleisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat ontzettend mooi! Deze plek ga ik onthouden. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
top